Myanmar Singers


ကိုေလး အေၾကာင္းကို မေျပာခင္ ပထမဆံုး သူ႕အေခြ စထြက္တုန္းက အေျခအေနက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆိုးတယ္။ ဘယ္လိုဆိုးလဲ ဆိုေတာ႕ အဲဒီ အခ်ိန္က Crack Tone နဲ႕ ဆိုနိုင္တဲ႕ အဆိုေတာ္ေတြ နာမည္ အရမ္းၾကီး တဲ႕ အခ်ိန္ ။ အဲဒီလို ၾကားထဲက ေဖာက္ထြက္လာတာ ဆိုေတာ႕ ေတာ္ရံုတန္ရံု အရည္အခ်င္းေတာ႕ မဟုတ္ဘူး။ သူ႕မွာ ဘာေတြ ရွိလဲ ၊ သူဘာေတြ သိလဲ၊ ျပီးေတာ႕ ဂီတ အေပၚ ဘယ္လို ခံယူ ထားသလဲ အရမ္းသိခ်င္လာတယ္ ။ ျပီးေတာ႕ သိလာေတာ႕ ေလးစားလာတယ္ေပါ႕။အဲဒီကေနစျပီး သတိထားျပီး ေစာင္႕ၾကည္႕မိတယ္။ ပထမဆံုး ထြက္တဲ႕ ေခြေတြ ေတာ႕ မေျပာေတာ႕ဘူး။ အဲေနာက္ဆံုး ထြက္တဲ႕ BOBဘဂၤလား ပင္လယ္ေအာ္ အေၾကာင္းပဲ ေျပာေတာ႕မယ္။ ဘာလို႕ ဆို ေ၀းသြားတဲ႕ အေခြေတြ က်ေတာ႕ ေလ႕လာရတာ သိပ္အသက္မပါေတာ႕ဘူး။ အခု ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပမယ္႕ဟာေတြဟာ ကၽြန္ေတာ႕ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ အယူအဆ တစ္ခုသာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႕ အျငင္းပြါးစရာ ျဖစ္မယ္ ဆိုရင္လည္း ခြင္႕လႊတ္ေပးၾကမယ္လို႕ထင္ပါတယ္။ ကဲ စမယ္။

ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္အျမင္မွာေတာ႕ ဒီေခြကို စာသားေတြ အရမ္းေကာင္းတယ္။ တီးထားတာရွယ္၊ သံစဥ္ကေတာ႕ ရိုးတယ္ ၊ အဆိုကေတာ႕ ေျပာစရာမလို၊ Mixingပိုင္းလည္း ဂြတ္ပါ၏။ ဒီေခြကို ခဏေလးမ်ားထက္လည္းပိုၾကိဳက္တယ္၊ အဲဒီ အေခြတုန္းက တကယ္ကို ခဏေလး နားေထာင္စရာ ျဖစ္သြားတယ္။ စတိုင္တစ္ခုကို အတင္း မ၀င္၀င္ေအာင္ တီးထားလားလို႕ပါ။ ေလးျဖဴရဲ႕ Owntune အေခြေတြထဲမွာ လိပ္ျပာနဲ႕ ကမာၻသစ္ေတး ၾကိဳက္တယ္။ ခဏေလးမ်ားနဲ႕ သားေကာင္ အဲေလာက္ မၾကိဳက္။ အခုေနာက္ဆံုးထြက္ထားတဲ႕ BOB ကမွ လုပ္မယူထားတဲ႕ authentic ေလးျဖဴစစ္စစ္။



ဒီေခြရဲ႕ ထူးျခားခ်က္က Music Arrangement လို႕ထင္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕သီခ်င္းေတြရဲ႕ သာမန္အေရးအသား flow ေတြကို အရင္ IC တီးေနက် သီခ်င္းစတုိင္လ္( ကမာၻသစ္ေတးလိုမ်ိဳး too much CSM dependent ) မဟုတ္ပဲ ဗညားတို႕ ခရမ္းတို႕ support လုပ္ေပးသြားတာေတြကိုလည္း အရမ္းၾကိဳက္ပါတယ္။ Arrangement ပိုင္းကလည္း စတိုင္ကြဲေအာင္လုပ္ရတာ ေတာ္ေတာ္ေခါင္းစားမယ္ဗ်။ ျပီးေတာ႕ ေလးျဖဴရဲ႕ထြက္သမွ် အေခြတုိင္းမွာ အဖြင္႕သီခ်င္းေတြက သိပ္အသက္ပါတယ္။နားေထာင္ရတာ အရမ္းအားရွိတယ္ဗ်ာ။ track by track ေတြ tempo အလိုက္ထိန္းျပီး Album တစ္ခုလံုးကို Story Board တစ္ခုလို နားေထာင္ေနတဲ႕သူကို ေနာက္ဆံုး track အထိေခၚသြားတယ္။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္စီရဲ႕ စတိုင္ေပၚေအာင္style တူရင္ alternate ထားေပးတတ္တယ္။ ဒါက ေလးျဖဴလုပ္ေနက် အထာ။



ဒီေခြမွာ တီးထားတာ အထူးျခားဆံုးသီခ်င္းကို ျပပါဆိုရင္ အလဲအကြဲ သီခ်င္းလို႕ကၽြန္ေတာ္ေျပာမွာပဲ။ ခ်စ္စမ္းေမာင္ ၾကိဳးရိုက္တာေတြ၊ high fret ေတြမွာ harmonics ဖမ္းထားတာေတြ အရမ္းမိုက္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းကို Youtube မွာသာတင္ရင္ ဆရာခ်စ္ ဒီထက္ နာမည္ၾကီးေပါက္ပဲ။ အဖြင္႕ သီခ်င္းကို တစ္ေယာက္တည္းနဲ႕ဆိုတဲ႕ သီခ်င္းရဲ႕ တီးလံုးထားတာကလည္း ေတာ္ေတာ္ သင္႕ေလ်ာ္ပါတယ္။ " ၀ိေရာဓိ " မွာ သံုးထားတဲ႕ Instrument ပိုင္း၊ " ျပန္ခဲ႕ပါ " မွာ Marching Snare ေတြ ထည္႕ထားတာေတြ၊ " မိုးတိမ္ထဲ၀ဲ " မွာ percussion နဲ႕ Lead Intro လုပ္ထားတာ အရမ္းေကာင္းတယ္ဗ်ာ။ ျမန္မာသီခ်င္း owntune ေတြထဲမွာ ေတာ႕ အေကာင္းဆံုးလို႕ျမင္မိပါတယ္။ " ကစဥ္႕ကလ်ားသီအိုရီ " ကေတာ႕ Arabic ပံုစံေပမယ္႕ဘိုဘိုရဲ႕ ၾကယ္ေၾကြေကာက္ေသာလက္တို႕ ၊ အယ္ေနာင္းရဲ႕အေနာက္ေတာင္မုတ္သံု တို႕မွာ IC လုပ္ထားတာနဲ႕သိပ္မကြဲပါဘူး။ ဒီသီခ်င္းရဲ႕ စာသားေတြကိုေတာ႕ မခ်ီးက်ဴးပဲ မေနႏိုင္ပါဘူး။ " သံေယာဇဥ္ " မွာ harmonica ထည္႕ရံုကလြဲလို႕သိပ္ထူးျခားတာမရွိ၊ သိပ္ရိုးသြားမွာ စိုးလို႕ထင္ရဲ႕ ေတးေရးသူက ေကာ႕ဒ္ေၾကာင္ေလး တစ္ခု ေကာက္ထည္႔ေပးလိုက္တယ္။ ဒီေခြမွာ ကၽြန္ေတာ္ အၾကိဳက္ဆံုးသီခ်င္းေတြထဲမွာ " ငါ႔ရဲ႕လမင္း "က ေရွ႕ဆံုးမွာ ရွိေနမွာပါ။ ဆိုရတာ ေထာက္မယ္။ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲမယ္ထင္ပါတယ္။ ေလးျဖဴကေတာ႕ mood နဲ႕vocal ပိုင္းမွာ သိပ္ကို ျငိမ္ျပီး ဘာမွ ေျပာစရာမရွိပါဘူးဗ်ာ။ ဘာမွေတာ႕ မဆိုင္ပါဘူး ဇမ္ႏူးရဲ႕အခ်စ္ရွိေသာေန႕စြဲမ်ားကို နားထဲသြားၾကားမိတယ္ အျခားမဟုတ္ပါဘူး၊ ဆိုေပါက္နဲ႕ သီခ်င္း wordy ျဖစ္လို႕ပါ။ ေနာက္တစ္ခုက ဒီသီခ်င္းရဲ႕ ေတးေရး ပိုင္းပါ။ရယ္ဂ်ီရယ္ ေရးထားတာ ေကာင္းလြန္းတယ္ဗ်ာ။ စတိုင္လံုး၀ကြဲတယ္။ လံုး၀ wordy ျဖစ္တယ္။ နာဂစ္သီခ်င္းမွာ သူမ်ားသီခ်င္းသံစဥ္ထည္႕တုန္းက အျမင္ကပ္သေလာက္ ဒီသီခ်င္းမွာေတာ႕ ရယ္ဂ်ီေရးထားတာကို ေတာ္ေတာ္ ေလးစားသြားမိပါ၏။



စာမ်က္နွာတစ္ဆယ္႕ငါးကို ေနာက္ဆံုးမွာထားတာ တိုက္ဆိုင္မွဳလား ( သူတို႕သီခ်င္းထားတဲ႕ အထာေလးေတြ )။ Bon Jovi ရဲ႕ Have A Nice Day မွာ ေနာက္ဆံုးတစ္ပုဒ္လည္း အဲဒီလိုပဲ Slide နဲ႕ Intro ၀င္တာပဲ ဒီကာလာ မ်ိဳးေလးပဲ။ Ending မွာ Solo ထည္႕တယ္။ Triplet ေတြ မသံုးရံုတမယ္ တီးထားတဲ႕ scale ေတြနဲ႕ ဒီသီခ်င္း style က influence တစ္ခုေတာ႕ ရွိေနတယ္။ ဘာမွေတာ႕ ထူးျခားမွဳ သိပ္မရွိေပမယ္႕ ဘယ္သူမွ မသံုးဖူးတဲ႕ စာသားမ်ိဳးေတြ သံုးထားတယ္။ နားေထာင္လို႕ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းပါ၏။ ဒီ Chorus မွာ C Am F G ေလးဘားထဲက " အေရးမၾကီးဘူး " ထက္ ပိုျပီး မထူးျခားဘူးလို႕ ထင္ပါတယ္။ မေကာင္းဘူးလို႕ မေျပာပါဘူး။ ေလးျဖဴရဲ႕ အဆင္႕နဲ႕ ဒီထက္ပိုထူးျခားေအာင္ လုပ္လို႕ရပါတယ္။ ေလးျဖဴေခြကို Perfect ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ေဆာင္းဦးလွိဳင္ modify လိုမ်ိဳးမျဖစ္ေစခ်င္တာေတာ႕ အမွန္ပါ။ ဒီေခြမွာ သတိထားမိတာ တစ္ခုက သီခ်င္းေတြမွာ ေတးေရးဆရာေတြ ( C key ) ရဲ႕ Bb လို chord မ်ိဳးကို သံုးျပီး Chord ေၾကာင္ေတြ ထည္႕ေရးၾကတယ္။ လင္းလင္းေရးတဲ႕ တစ္ပုဒ္မွာ Am ကေန မဆီမဆိုင္ Bb7 ခ်ိဳးသြားတာမ်ိဳးေလးေတြ ေကာင္းတယ္ဆိုေပမယ္႕ တစ္ခ်ိဳ႕ flow ေတြ အရမ္းထပ္ေနတယ္။ ေမာင္ေမာင္ ေဇာ္လတ္ေရာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္႕ အတြက္ ဒီအေခြကေတာ႕ 9.5/10 လို႕ေျပာခ်င္ပါတယ္... 0.5 ကို ဖယ္ထားတာ ရယ္ဂ်ီ သီခ်င္းကလြဲလို႕ slow သီခ်င္းေတြ flow ထပ္ေနျပီး ထူးျခားမွဳ မရွိလို႕။



အတီးပိုင္းသိပ္ေကာင္း ၊ အားၾကီးေကာင္း သီခ်င္းစတိုင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက IC မွန္းေတာင္ မသိ ( အရင္ " ေလလြင္႕သူ " မွာ ဗညား လုပ္သြားတာမ်ိဳး၊ ေကာ္ပီ သီခ်င္းလား ေအာက္ေမ႕မိမေလာက္ )။ အဆိုပိုင္း ေျပာစရာ မရွိ၊ စာသားေကာင္း၏။ Delicate တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ထိရက္စရာ မရွိေအာင္ လွပလြန္းပါသည္။ ( အထူးသျဖင္႕ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ စာသားမ်ား )။ သံစဥ္ - လင္းလင္းနဲ႕ ေမာင္ေမာ္ေဇာ္လတ္ အခ်ိဳ႕သံစဥ္မ်ား သိပ္ရိုးရွင္းလြန္းပါသည္။ 4 Bar Round မသံုးလို႕ Chord ေၾကာင္ ၀င္ရင္ေတာင္ ၀င္သြားတဲ႕ Chord ေတြ Flow ေတြ သိပ္ရိုးလြန္းတယ္ထင္တယ္။ အရင္ ထူးအိမ္သင္ interview တစ္ခုမွာ ဖတ္လိုက္ရသလိုပဲ..... သံစဥ္ကို ၾကိဳမွန္းထားလို႕ရေနတာဟာ နားေထာင္တဲ႕သူ feel မလာဘူး။ ကၽြန္ေတာ္႕ အတြက္ေတာ႕ ေစာင္႕ရၾကိဳးနပ္တဲ႕ ေလးျဖဴေခြပါပဲ။ ေလးျဖဴပရိသတ္ အားလံုးအတြက္လည္း ထပ္တူပဲလို႕ ေမွ်ာ္လင္႕ပါတယ္။

0 comments:

Post a Comment